lørdag den 20. april 2013

Storedrengeseng

August har længe – meget længe – ønsket sig en ny ”storedrengeseng”. Jeg har holdt på, at han skulle have en almindelig seng, men han har sukket efter en halvhøj seng. Vi har kigget og kigget, men synes ikke at kunne finde lige den, det skulle være. Min far foreslog så, at vi købte en Flexa seng. Han har arbejdet i møbelbranchen blandt danske designere i mange år, og vidste der var tale om et dansk kvalitetsprodukt. Det undersøgte vi og vi faldt for flere ting ved sengen.


Især faldt vi for, at sengen kunne fås i helt hvid, hvilket vi synes er så meget pænere end dem der er ludbehandlede. Det skandinaviske design passer bare bedre til vores stil, synes vi. Samtidig synes vi det er så smart, at sengen kan vokse i takt med, at August gør det. Det var også det vi faldt for ved vores elskede Junoseng. Vi synes det er mega smart, at vi kan hæve sengen yderligere, så den bliver helhøj og også kan blive helt lav. Derudover synes vi det er lækkert, at vi kan få forskellige opbevaringsmøbler og moduler til sengen, så værelset godt kan laves anderledes, uden vi skal investere i en helt ny seng.

Den dag vi købte sengen, var den dag Idémøbler her i byen slog dørene op for en virkelig fin butik, og der kunne vi få 20% på sengen – må man jo sige var værd at tage med! Samtidig var der en forhandler fra Flexa tilstede, som kunne fortælle os meget mere om sengen. Det syntes vi egentlig var rart, når man bruger så mange penge. Bl.a. fik vi afvide, at Flexa har fokus på sikkerhed for børnene og miljøet, og at de har hele 5 års suppleringsgaranti, så vi kan købe nye dele og udbygge sengen 5 år efter købet af den første del. Fin service synes vi. Endelig kan vi forstå at alle sengesystemer i højden er sikkerhedstestet og deres tekstiler er Økotexmærkede eller økologiske. Heller ikke det værste synes vi!



Tekstilerne er gennemførte og har mange fine detaljer. Bl.a. papegøjens hale på lommen, som er løs.

De super smarte lommer, som allerede bruges til bøger og vand.



Ikke særlilg smart når man skal læse godnathistorie og redde seng, men ellers er tunnellen super hyggelig, og med fine kighuller.





Værelset er selvfølgelig meget anderledes, men der er faktisk mere gulvplads nu end før, især fordi vi har vendt hans bord om.


Under sengen er der pt. bilbane med biler i massevis i skufferne.


Den grønne væg er rigtig fin indeni hulen, mens den blå er super, når man ser værelset som helhed, så det var ikke nødvendigt at male - det fungerer perfekt til temaet sådan her.


Værelset blev indviet med bedstevennen, og de fandt straks tegnesager frem - så hyggeligt!



Og selvom leveringstiden var lang, ja så var det jo ventetiden værd. August fik præcis det han drømte om – halvhøj seng med rutchebane, der sammen med det fine forhæng, den seje tunnel og de smarte lommer i det sejeste Jungletema virkelig gør sig godt på værelset. August er i den 7. himmel, og selvom det slet ikke var sådan, jeg synes hans værelse skulle være før vi gik igang, ja så er jeg glad – glad for at min dreng er glad og hans øjne stråler! Og, ja så er jeg egentlig ret vild med det nu, hvor det står færdigt. Tak til mormor og morfar for at spæde til, så drømmen kunne gå i opfyldelse!
 
Alt i alt en SUCCES!
Smil fra Mia
 
 
Jeg har fået forhæng, tunnel og lommer samt en super flot wallsticker af Flexa - 
men ord og meninger er mine egne. Vi havde desuden købt sengen før kontakten til Flexa blev taget.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare blevet et super fint værelse :)

    SvarSlet
  2. Sikke en skøn seng :)
    Kan godt forstå knægten er glad :)

    SvarSlet
  3. Det er en rigtig fin seng, sådan en ville min Casper også elske.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...