mandag den 10. august 2015

Første skoledag

Så blev den første skoledag i 1.a. August har glædet sig til at komme tilbage.
 
Op til skolestarten, har vi naturligvis indkøbt nyt tøj, nyt idrætstøj, nye skolesager og så var vi så heldige at Room Copenhagen gav August et nyt Lunchboxsæt med Lego Ninjago! Han har altid haft Lego madkasser og drikkedunke, og det er bare godt kram! Det kan bare vaskes og vaskes og det bliver ikke ringe i hverken farve, billede el. i isamlingerne. Virkelig lækkert! August blev så glad for sættet :) I dag var der også en ny frugtpose med fra min lille bix, med Anders And, som også er et stort hit. Og i dagens anledning havde vi bagt pizzasnegle, som kom i en fin muffinform.



Vi mødtes med resten af skolen i skolegården i dag kl. 8.00, hvor der var tale og fællessang. Derefter sendte vi en stolt dreng ind i det nye klasseværelse! Hvor han skulle sidde mellem sine to bedste venner! Hvor dejlig en start tror I lige dte var? Den første time var vi med, og hjalp med at skrive om sommerferien i logbogen. Vibe var selvfølgelig også med, men sov fra det hele :) August nød det rigtig meget, og var i hopla, da det var tid til at sige farvel og til frikvarter! Åh han er altså ved at være stor! Jeg glæder mig vildt, til at hente ham kl. 14.00!
 

Jeg er jo godt nok selv lærer, men jeg synes simpelthen det er synd, de skal være i den skole så mange timer om dagen! De er seks år! Og krævende er monsterhøje! August er heldigvis dygtig fagligt, og knækkede læsekoden omkring jul sidste år, ligesom han regner utrolig flot med både plus og minus og kan flere gangerækker også. Men når det så er sagt, så bad han inderligt om at få lov at gå 0. Klasse om. Da vi spurgte ind til grunden, lød det prompte: legetimerne! I 0. Havde den en legetime hver dag, den er skåret væk i 1. August er et stort legebarn, og det skulle han da også gerne være som seksårig, men ja, sådan er det bare i dag!
 
 

Smil fra Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...