onsdag den 25. juni 2014

Frokost i det grønne

 Jeg fik en udfordring af K-Salat. Hvordan vil du dække et frokostbord? Dem der har fulgt med et stykke til, ved at jeg elsker at dække et fint bord, så jeg sprang på udfordringen med glæde.
 
Jeg besluttede at dække en moderne fortolkning af "Frokost i det grønne", med alt hvad det alligevel bærer af traditioner; natur, hvid dug, grøftekantsblomster og træmøbler,
 
 
Vi har fem års bryllupsdag på fredag, og derfor valgte jeg at lave en frokost-for-to. Bordet kunne naturligvis have været dækket op til mange med samme tema og samme mad.


Turtelduerne er Kay Bojesen, Bryllupskanden, som vi fik i bryllupsgave, er fra Royal Copenhagen og vinglassene er fra Eva Solo.


  

 K-Salat har udviklet nye Lækkerier, som vi bl.a. brugte til denne lækre tapasanretning. K’s Lækkerier er en ny måde at nyde pålægssalater på. De har nemlig lagt råvarerne på toppen, så du får en endnu bedre smagsoplevelse. Og med den nye gennemsigtige emballage er du ikke i tvivl om, hvad der venter dig.
 





Grøftekantblomsterne er på sit højeste og fineste lige nu. En nem og billig måde at dekorere et fint frokostbord på.



Tallerkenerne er Royal Copenhagens Blue elementsserie, som vi bare er så vilde med herhjemme. Enkelt, traditionelt og alligevel med et meget moderne udtryk.



Det bliver ikke meget mere idyllisk end det her; højt grønt græs, hækken lige før klipning, blommetræer i fuldt flor, blå himmel og et lækkert frokostbord! Det at spise ude er forbundet med en hel masse dejlige følelser, og er helt særligt omkring midsommer, hvor dagene er lange. Det er Danmark, når det er bedst!

 
Hvordan mon I nyfortolker frokostbordet?
 
Smil fra Mia

2 kommentarer:

  1. Sikke et flot bord du har fået dækket der. Jeg er helt vild med de smukke markblomster.

    Kh Camille Milk

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en fin og personlig sommerstemning du har tryllet frem

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...